Nowy rok to nowa Ty? Za każdym razem po Sylwestrze setki kobiet siadają do swoich noworocznych postanowień. Jednym z najczęściej pojawiających się wśród nich jest reedukacja wagi. Na Twojej liście również łatwo ją odszukać? Jeżeli tak to sięgnij po 7 trików, dzięki którym znacznie szybciej osiągniesz swój cel.

Tym razem nie będzie o piciu 2 litrów wody i koniecznej porcji owoców oraz warzyw. Nasze redaktorki dotarły do sposobów, o których prawdopodobnie jeszcze nie słyszałaś lub nie zdawałaś sobie z nich sprawy.

Czas zminimalizować ilość treningów cardio

Bieganie? Rowerek? A może orbitek? Kiedy siłownie były jeszcze otwarte to właśnie część poświęcona treningom cardio była najbardziej atrakcyjną dla kobiet. To tam uderzały po pracy lub przed pracą, by spalić nadprogramowe kilogramy do wiosny. Niestety okazuje się, że nawet wiele godzin tego typu treningu daje dużo gorsze rezultaty niż trening siłowy, który odchudza znacznie lepiej niż aerobowy. Nie musisz się go obawiać! Podnosząc ciężary nie zyskasz sylwetki strongmena. Nie masz szans na to, aby zacząć przypominać też mięśniaków z osiedla. Kobiety nie posiadają zbyt dobrych predyspozycji do tego, aby nagle doszło u nich do ogromnego przyrostu masy mięśniowej. Raczej będziesz musiała długo pracować nad idealnie zaokrągloną pupą. Jednak pomóc Ci w tym mogą tylko i wyłącznie ciężary. Dzięki nim wyrzeźbisz sylwetkę i spalisz dużo więcej kalorii przy każdym treningu. Dlatego w tym roku może warto zacząć od zakupu handelek?

Zacznij dbać o higienę snu

Śpisz zbyt mało? To naprawdę niedobrze! Zbyt mała ilość snu prowadzi do utrzymywania się nadmiernych kilogramów i negatywnie oddziałuje na metabolizm. Narażenie na niechciane boczki i pulchne uda rośnie za każdym razem, gdy śpisz krócej niż zalecane 8 h. Dlatego zacznij się lepiej organizować i naucz odkładać niektóre z zadań na później, a Twoja sylwetka z pewnością Ci za to podziękuje.

Brak skupienia przy posiłkach

Czy słyszałaś już o mindfulness? Ten modny trend ma w sobie wiele mądrości. Kiedy nie potrafisz się w pełni skupić na jedzeniu, które właśnie spożywasz możesz nie zaspokoić swojego psychicznego łaknienia. Poza tym wielu osobom, które w ten sposób postępują zdarza się jedzenie dużo większych porcji niż powinny. To zachowanie nie wskazane przy diecie redukcyjnej. Dlatego zadbaj tym razem o swoje skupienie podczas posiłków. Wyłącz lub odstaw telefon, zapomnij o telewizorze i innych rozpraszaczach. Skup się maksymalnie jak tylko potrafisz na każdym przeżuwanym kęsie.

Błonnik, białko i zdrowe tłuszcza must have w Twojej diecie

Nie wierz w diety cud. 14 dni na grejpfrutach i jajkach? Nie ma mowy! To rodzaj jednej z diet krótkoterminowych, na których nie dasz rady wytrzymać miesiąca. Nawet, jeżeli uda Ci się zrzucić kilka kilogramów to możesz paść ofiarą efektu jojo. Dlatego dużo lepszym rozwiązaniem będzie zróżnicowana i zbilansowana dieta. Warto skorzystać z konsultacji dietetyka, ale z drugiej strony możesz po niezbędną wiedzę sięgnąć w Internecie. Chcąc wprowadzić nowe, zdrowe nawyki żywieniowe zatroszcz się o komponowanie posiłków, w których znajdzie się pełnowartościowe białko, błonnik oraz zdrowe tłuszcze. Unikaj jedzenia przetworzonego i nie ryzykuj weekendami.

Postaw na przyprawy

Zwłaszcza na pieprz cayenne oraz ostrą paprykę. Niepozorne na pierwszy rzut oka mogą zdziałać cuda. Podobnie jak cynamon i imbir. To przyprawy, które dodawane do dań będą pomagały w spalaniu tłuszczu i przyspieszą metabolizm.

Rób zdjęcia sylwetki

Najbardziej motywują nas sukcesy, nawet te bardzo małe. Dlatego odchudzając się nie zapomnij na starcie wykonać fotografii swojej sylwetki. Dzięki niej będziesz mogła na bieżąco śledzić jej zmiany. Często kiedy ćwiczymy i nabieramy masy mięśniowej może nam nieco przybyć kilogramów, ale nie oznacza to że pochodzą one z tkanki tłuszczowej. Ćwicząc wyrabiasz sobie mięśnie, które maja swoją wagę. Dlatego zdjęcia mogą Tobie znacznie bardziej pomóc w motywowaniu do dalszych działań niż cyferki na łazienkowej wadze.

Kup mniejsze i kolorowe talerze

Jemy oczami, dlatego zadbaj o estetykę swoich dań. Dodatkowo warto postawić na mniejsze talerzyki, dzięki czemu dietetyczne porcje będą wydawały się optycznie większe. To trik, który nieco oszuka Twój umysł. Ponadto spożywanie posiłków na kolorowych talerzach może okazać się dużo przyjemniejsze, dlatego warto tego również spróbować. Poza tym kilka barwnych talerzyków z pewnością urozmaici Twoją codzienną zastawę.