Koniec lata, cieplejsza odzież i skłonność do częstszego zaglądania do lodówki sprawiają, że bardzo łatwo jest teraz nieco przytyć. Jeżeli zauważyłaś, że niższe temperatury i zmiana aury wpływa pobudzająco na Twój apetyt i coraz ciężej Ci iść na fitness to czas, by baczniej obserwować swoje zachowanie. Jesienią i zimą zdecydowana większość kobiet przybiera na wadze. Przemęczenie, szybciej zapadający zmrok za oknem i nadchodząca zima sprzyjają tyciu. Czy w tym roku znajdziesz się wśród Pań, które narzekają na coraz większe boczki i rosnący brzuszek? Wszystko zależy od Ciebie, Twoich nawyków i silnej woli. Z myślą o naszych Czytelniczkach przygotowaliśmy krótki poradnik, który pomoże zachować ładną figurę w sezonie jesienno – zimowym. Łap zupełnie darmową porcję praktycznej wiedzy!

Unikaj słodyczy i zbędnych kalorii – stawiaj na wysoką jakość posiłków

Pyszne batoniki, ciasteczka, cukierki to Twoja jesienna zmora? Uważaj, ponieważ to one są powodem rosnącego obwodu talii. Łatwiej po nie sięgać po męczącym dniu w pracy lub podczas gorszego nastroju. Na szczęście istnieją ich zdrowe zamienniki! W sieci bez najmniejszego problemu odszukasz kilka prostych przepisów na fit słodycze, które będą nie tylko słodkie, ale też zdrowe. Zamiast spożywać ogromną ilość szkodliwego cukru i tłuszczy nienasyconych postaw na bogactwo witamin zawartych w orzechach, owsie, gryce i ciemnej czekoladzie. Wybieraj suszone owoce, które są świetną formą zamiennika słodyczy polecaną przez dietetyków. Możesz również sama przygotować je w domu!

Doskonałym przykładem prostych w przygotowaniu suszonych owoców są jabłka. Nie musisz wyrzucać do śmieci owocu, który jest obtłuczony lub zaczyna gnić. Wystarczy, że usuniesz zepsute części i pokroisz jabłko na cienkie plasterki. Warto dodać przypraw takich jak cynamon! Kiedy plasterki jabłek są gotowe ustaw piekarnik na termoobieg w temperaturze od 50 do 70 stopni i odczekaj minimum 60 minut. W ten sposób przygotujesz zdrowe, smaczne i chrupiące jabłkowe chipsy!

Świadomie unikaj zbędnych kalorii i szukaj wartościowych posiłków. W ten sposób zadbasz nie tylko o sylwetkę, ale również lepsze samopoczucie. Zamiast wybierać szybkie i gotowe dania z proszku, lepiej zacznij samodzielnie gotować. Zdrowe odżywianie jesienią to doskonały sposób na poprawienie swoich zdolności kulinarnych. Nie oznacza to wcale, że masz spędzać w kuchni pół dnia! Zdrowe posiłki są szybkie w przygotowaniu i nie kosztują wiele. Korzystając z Internetu znajdziesz ich całą masę. Wystarczy użyć wyszukiwarki Google i dołożyć odrobinę dobrych chęci, by zacząć zupełnie nowy styl życia i odżywiania. Jesień może być do tego całkiem niezłym pretekstem.

Licz kalorie, które spożywasz. Dzięki popularnym aplikacjom mobilnym jest to łatwiejsze niż myślisz. By dowiedzieć się, ile kalorii ma dany produkt w wielu przypadkach wystarczy zeskanować jego kod kreskowy. Odpowiednia aplikacja w ułamku sekundy podpowie ile kalorii planujesz właśnie zjeść lub ile już zjadłaś. W przypadku owoców i warzyw oraz produktów sypkich potrzebna będzie waga kuchenna. Jej zakup to niewielki wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych. Dzięki niej dowiesz się, jak duże objętościowo są wybierane przez Ciebie produkty. Wagę np. wspomnianych jabłek wpisujesz do aplikacji, a ona płynnie sumuje kalorie z poszczególnych elementów danego posiłku. Ustawiając określony pułap kalorii stanowiących Twoje zapotrzebowanie, zawsze wiesz kiedy przekraczasz dozwoloną dawkę. W ten sposób trzymasz rękę na pulsie. To sprawdzona metoda, która wielu osobom pomogła zrzucić zbędne kilogramy!

Pij wodę dbając o skórę i sylwetkę

Zauważasz u siebie przesuszoną skórę? To wyraźny sygnał, że bardzo słabo się nawadniasz. Przyjmuje się, że należy pić od 1,5 do 3 litrów wody dziennie. Dlatego staraj się każdy dzień rozpoczynać od szklanki wody i zabieraj butelkę ze sobą do pracy. Mając wodę pod ręką chętniej będziesz ją pić. Jesienią skłonność do picia wody spada, ale warto znaleźć rozwiązanie idealnie odpowiadające Twoim potrzebom. Jeżeli wolisz pić ciepłe napoje to postaw na herbaty i napary ziołowe. One również mają sporo prozdrowotnych właściwości i prawidłowo nawadniają. Dzięki wodzie poczujesz się lekko, zauważysz poprawę przemiany materii, wyglądu skóry i pozbędziesz się cellulitu.

Pokochaj aktywność

Mimo, że pogoda za oknem może nie zachęcać do podejmowania aktywności fizycznej to warto się zmobilizować. Wieczorny lub poranny jogging, zajęcia fitness lub aktywnie spędzony weekend na rowerach z rodziną to forma ruchu. Ciągle jest u nas jej za mało. Siedzący tryb pracy, niechęć do chodzenia po schodach, gdy tuż obok są ruchome oraz wygodnictwo przyczyniają się do niskiej aktywności fizycznej. Niestety jej brak przekłada się zawsze niekorzystnie na obwód pasa. Dlatego od teraz wybierz się spacerkiem do pracy przechodząc kilka przystanków zamiast korzystać z samochodu czy miejskiej komunikacji.

W sezonie jesienno-zimowym masz szansę by nie przytyć, ale tylko od Ciebie zależy czy z niej rzeczywiście skorzystasz.