Budzisz się tak samo zmęczona, jak byłaś zasypiając? Czujesz się przygnębiona z bliżej nieuzasadnionych powodów? Brakuje Ci energii? To bardzo wyraźne sygnały, które świadczą o nie tylko o przeżywaniu jesiennej chandry. Niestety jesienna aura nie zawsze sprzyja dobremu samopoczuciu. Jednak miej się na baczności, ponieważ wspomniana chandra nie zawsze pozostaje bezpośrednią przyczyną zmęczenia. Jeżeli trwa ono długo lepiej dobrze przyjrzyj się swojemu stylowi życia i wprowadź kilka zmian zanim wypalisz się zawodowo lub popadniesz w depresję.

Istnieje szereg sposobów jakie skutecznie zapobiegają uciążliwemu zmęczeniu. Ciekawe czy znasz je wszystkie! Poniżej przeczytasz o sprawdzonych trikach, które w naszej redakcji są jedną z najskuteczniejszych broni nie tylko przeciwko jesiennemu przemęczeniu i chandrze, ale także długotrwałemu, psychicznemu przemęczeniu. Jak z nim skutecznie walczymy? Już zdradzamy!

Znajdź czas dla siebie i bliskich

Ciągła praca, stres, działanie na najwyższych obrotach może przyczynić się do odczuwania ogromnego zmęczenia. Dlatego od czasu do czasu warto zwolnić i pobyć typowym leniuszkiem. Jeżeli goni Cię deadline zrób wszystko, by jak najszybciej zrealizować konkretne działania i znaleźć czas na relaks. Zaniedbywanie siebie samej to najgorsze na co możesz sobie pozwolić. Tego typu działanie zawsze skutkuje złym samopoczuciem, które niestety odbija się również na najbliższym otoczeniu. Dlatego od dzisiaj realizuj wszystko w terminie, by móc również odpoczywać.

Idź na spacer, spotkaj się na kawę z przyjaciółką. Spędź też samotny wieczór w swoim mieszkaniu, by móc w totalnej ciszy skupić swoje myśli i odpocząć od nieustannej gonitwy. Znajdź ciekawy film lub książkę i postaraj się im oddać w całości. To z pewnością ukoi nadszarpnięte nerwy. Wyciszaj się, a szybko zauważysz pozytywne rezultaty.

Znajdź chwilę dla znajomych i przyjaciół. Przebywania w gronie bratnich dusz pozytywnie wpływa na samopoczucie. Tutaj możesz śmiać się z zabawnych żartów i historii przyjaciółek. Bez skrępowania masz również okazję do podzielenia się własnymi zmartwieniami. Być może znajomi znajdą niejeden prosty sposób, by w końcu stawić im dzielnie czoła. Nie bez powodu mówi się, że w gronie najbliższych jest raźniej.

Spędzaj czas również ze swoją drugą połówką. Kiedy giniesz pod natłokiem obowiązków grozi Ci zaniedbanie tej najważniejszej osoby na świecie. Wspólne kino, kolacja i romantyczny wieczór odprężają lepiej niż cokolwiek!

Dobrym rozwiązaniem zawsze jest również wizyta u kosmetyczki, relaksujący masaż lub urządzenie domowego spa. To forma relaksu, na którą powinna znaleźć czas każda kobieta. Dzięki umiejętnemu zarządzaniu czasem dasz radę znaleźć chwilę dla siebie i najbliższych. Dlatego, gdy czujesz zmęczenie codziennymi obowiązkami warto przyjrzeć się temu czy dobrze je planujesz. Być może część z nich możesz rozdzielić między swoich współpracowników lub członków rodziny? Spróbuj!

Postaw na ruch

Czujesz się smutna? Zmęczona? Wskocz w wygodną, sportową odzież. Wybierz się na jogging, ulubione zajęcia fitness lub postaw na matę i ćwiczenia w domu. Aktywność fizyczna powoduje wyrzut endorfin tzw. hormonów szczęścia zawsze pozytywnie wpływa na samopoczucie. W końcu nie bez powodu mówi się, że na prawdziwe zmęczenie psychiczne najlepszy jest solidny trening. Spróbuj i wybierz się na niego po pracy! Szybko zauważysz jego pozytywne efekty. Przestaniesz czuć się ze sobą źle nie tylko dlatego, że zacznie zmieniać się Twoja figura, a silniejsze staną się nie tylko mięśnie, ale też psychika. Mocny trening, który wymaga od Ciebie wysiłku fizycznego sprawi, że psychicznie odpoczniesz. Motywacja w postaci efektów, coraz lepszej kondycji i wytrzymałości sprawi, że pokochasz ten sposób spędzania wolnego czasu. Zamiast kumulować w sobie stres teraz będziesz mogła go wyrzucić na siłowni, ulubionej trasie biegu i w każdej innej aktywnej formie.

Mobilizuj się i wyznaczaj cele

Najgorsze na co możesz sobie pozwolić czując zmęczenie psychiczne to poddanie się. Dzień, dwa czy tydzień lenistwa nikomu nie zaszkodzi, ale kiedy leniuchowanie staje się sposobem na życie to najwyższy czas by zapaliła się czerwona lampka. Brak podejmowania jakichkolwiek działań nigdy nie przynosi niczego dobrego. Rezygnując z celów zawodowych tylko po to, by uniknąć stresu tak naprawdę prowadzisz do powstania kolejnych stresogennych sytuacji. Daj sobie odpocząć, a potem przejdź do bardzo rozsądnego planowania pracy. Mobilizuj się do działania, ale zawsze mierz swoje zamiary na siły. Jeżeli zbyt wysoko podniesiesz poprzeczkę to więcej niż pewne, że zmęczenie dopadnie Cię szybciej niż sądzisz. Harmonia i umiejętność szukania złotego środka w każdej sferze Twojego życia odgrywa ogromną rolę.