Żyjemy w zabieganej rzeczywistości, gdzie oprócz czasu na pracę i wywiązywanie się z obowiązków bardzo niewiele chwil pozostaje nam dla siebie. Brak dbałości o relaks i regenerację może prowadzić do powstania zarówno dolegliwości fizycznych, jak i psychicznych. Jak im zapobiegać? Warto sięgać po aktywne formy odpoczynku, które regenerują zmęczone ciało i umysł. Do obecnie najpopularniejszych technik wyciszania i odpoczynku należy joga połączona z medytacją. Ty również możesz jej spróbować!

Gdzie nauczysz się jogi?

W dobie Internetu dostęp do źródeł wiedzy jest łatwiejszy niż kiedykolwiek. Szukając nauczyciela jogi możesz w pierwszej kolejności sięgnąć po ciekawe blogi cieszące się dużym zainteresowaniem, jak i zajrzeć na kanał YouTube podglądając jogę w praktyce. Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby skorzystać z dostępnych w sieci kursów jogi online lub po prostu wybrać się na zajęcia organizowane stacjonarnie. Zdecydowana większość klubów fitness oferuje dziś oprócz tradycyjnych zajęć także jogę, gdzie pod okiem doświadczonego praktyka możesz wykonywać swoje pierwsze asany. Mając zaplecze wiedzowe warto praktykę jogi przenieść w zacisze swojego domu, gdzie na ulubionej macie i zupełnym spokoju powitasz kolejny dzień jogą lub zakończysz go sekwencją ulubionych asan. Joga może wejść w nawyk! Potwierdzają to setki jej praktykantek i praktyków. Dzięki jodze nauczysz się regulować swój oddech i tym samym zdobędziesz umiejętność wyciszania. Ponadto szybko zauważysz, że Twoje ciało staje się coraz bardziej wygimanstykowane. Gibkość i brak problemów z koordynacją ruchową, czy równowagą to zdecydowanie pozytywne efekty praktykowania jogi na co dzień. Jeżeli dotąd nie miałaś z nią styczności to warto postawić pierwszy krok i spróbować zrozumieć na czym polega. Sięgając po źródła internetowe, udając się na zajęcia jogi i stawiając sobie za cel jej opanowanie w szybkim czasie zyskasz nowe hobby. Dzięki niemu uda Ci się nie raz i nie dwa zrelaksować po ciężkim dniu w pracy. My w redakcji dość dobrze przetestowaliśmy pozytywny wpływ jogi. Obecnie polecamy jej praktykowanie na świeżym powietrzu w parku, na tarasie lub w ogrodzie. Pozytywny efekt jest gwarantowany!

Na czym polega medytacja?

Medytacja to praktyka polegająca na ćwiczeniu umysłu w wprowadzaniu go w stan wyciszenia i zagłębienia się w myślach. Celem medytacji jest nie tylko wsłuchanie się w samego siebie, ale także wypracowanie umiejętności odczuwania miłości, przebaczania, cierpliwości. Stosuje się ją często łącząc z praktykowaniem jogi. Na jej pozytywne aspekty wskazują liczne szkoły psychoterapeutyczne. Nie musisz być wyznawczynią hinduizmu lub buddyzmu, aby móc praktykować medytację. Dziś stosuje się ją jako element licznych terapii, które mają pomóc pacjentom zwalczyć depresję, nadciśnienie i stany lękowe. Dzieje się tak nie bez przyczyny, ponieważ dzięki medytacji masz przede wszystkim nauczyć się wyciszać swój umysł. W Polsce do niedawna była ona uznawana za coś bardzo egzotycznego. Obecnie praktykuje ją coraz większa grupa osób, do której warto dołączyć. Dzięki medytacji człowiek staje się spokojniejszy, zwiększa się jego kreatywność i poczucie szczęścia. Nic nie stoi na przeszkodzie, by z niej skorzystać i spróbować jej niesamowitych właściwości.

Jak nauczyć się medytować?

Często osoby początkujące zadają sobie pytanie, jak właściwie rozpocząć przygodę z medytacją. Wielu z początkujących nie wie, jak powinna ona wyglądać. Dlatego też warto zaglądać do sieci czytając odpowiednie portale, blogi, strony. Bezcennej wiedzy dostarczają także książki oraz kursy. Na początku warto uświadomić sobie, jakie czynniki powodują w nas rozproszenie, gdy próbujemy oczyścić umysł i oddać się skupieniu. Rozpoczynając medytacje warto przede wszystkim znaleźć wygodne miejsce i pozycję siedzenia, a następnie zamknąć oczy i zrelaksować się skupiając na głębokim i powolnym oddechu. To pierwsze kroki do uzyskania stanu wyciszenia. Po wejściu w stan uspokojenia przechodzimy do zauważania dźwięków i zapachów, które nas otaczają. Następnie przeprowadzamy ,,skan’’ całego ciała. Od czubka głowy po koniuszki palców u stóp wyciszamy każdą część siebie. Wyciszenie to polega na nakazywaniu poszczególnym częścią ciała odprężenia, przykładowo powtarzamy: ,, moje powieki są zrelaksowane, moja szyja jest zrelaksowana, mój brzuch jest zrelaksowany itd.’’. Najważniejsze w medytacji jest wyrobienie w sobie nawyku jej praktykowania, który powstaje w nas mniej więcej przez okres 21 dni, czyli trzech tygodni. Warto wybrać stałą porę dla medytacji. Wiele osób wybiera poranki lub wieczory. Nie oznacza to, że przez godzinę masz medytować od razu. Na początku wystarczą nawet trzy minuty dziennie, gdzie będziesz się skupiała na swoim oddechu. Skupiaj się także na swoich myślach, ale nie oceniaj czy są dobrymi lub złymi. Będą się one pojawiać na początku bardzo często, ponieważ wcześniej osiąganie stanu wyciszenia było Ci obce. Sztuka medytacji może naprawdę odmienić Twoje życie na lepsze i pomoże odnaleźć spokój w zabieganej codzienności.