Sezon bikini startuje, a czy Ty już jesteś na niego gotowa? Od połowy lutego większość siłowni odżyła, gdy pojawiły się na zajęciach fitness kobiety. Teraz czas zebrać plony swoich wyrzeczeń i regularnych ćwiczeń. Co w przypadku, gdy nadal jesteś w zimowej formie? Musisz szybko działać? Coraz częściej w takich sytuacjach mówi się o tak zwanych detoksach sokowych. Czy są one skuteczne i zdrowe? Na czym polegają? Czy warto po nie sięgać, gdy już za tydzień lub dwa masz przed sobą wakacje? Odpowiedzi na te pytania oraz bezcenne wskazówki poniżej. Udanej lektury!

Dieta sokowa – o co w niej właściwie chodzi?

Kiedy decydujesz się przejść na dietę opartą na sokach, musisz wiedzieć że nie można jej stosować zbyt długo. To forma oczyszczania organizmu, która nie powinna trwać dłużej niż trzy do pięciu dni. Detoks będzie miał pozytywny wpływ na poprawę Twojego samopoczucia i wyglądu, zniknie
uczucie ciężkości i zmęczenia. Jednak przedłużany może okazać się bardzo szkodliwy i wyniszczający dla Twojego organizmu, dlatego tak ważny jest tutaj umiar i trzymanie się wyznaczonego czasu detoksu.

Podczas diety sokowej wypija się dziennie od czterech do pięciu świeżo wyciśniętych soków z owoców i warzyw. Na kilka dni będziesz zmuszona zrezygnować z mocnej herbaty, kawy i papierosów. Sięgnij po sporą ilość wody mineralnej, ziołowe napary i herbaty. W końcu oczyszczanie organizmu z toksyn ma przebiegać prawidłowo, aby przynieść oczekiwane rezultaty.

Uwaga! Detoksu nie mogą przeprowadzać osoby z problemami trawiennymi lub w czasie choroby. Jest on także ni zalecany nastolatkom, gdyż ich organizm nieustannie się rozwija i potrzebuje wszystkich składników odżywczych. Kobiety w ciąży oraz karmiące również muszą powstrzymać się od diety sokowej. Trzeba pamiętać, że detoks oparty na sokach, mimo że dostarcza sporej dawki witamin i składników mineralnych jest bardzo obciążający dla organizmu, który przez pięć dni będzie się oczyszczał. Oznacza to, że najlepiej przeprowadzać detoks, gdy jesteśmy zdrowi. Świetnie sprawdza się on podczas urlopu bez dodatkowych czynników stresogennych.

Soki to prawdziwa bomba witaminowa! Zwłaszcza gdy wyciskasz soki samodzielnie w domu i możesz przygotowywać według własnego uznania. Wystarczy, że zaopatrzysz się w dobry blender lub wyciskarkę. Stosując ten pierwszy uzyskasz soki z miąższem, który zawiera znacznie większą dawkę składników odżywczych niż sam sok. Dlatego polecamy wypróbować
ten sposób! Natomiast wyciskarka sprawi, że w szybki i łatwy sposób przygotujesz zdrowe soki. Warto również na czas detoksu opróżnić dokładnie kuchnię i lodówkę z wszelkich smakołyków. To na wszelki wypadek, aby nic przez okres pięciu dni Cię nie kusiło!

Przygotowując soki, staraj się stawiać na 100% naturalne produkty. Do soków śmiało dodawaj cytrynę, która ma działanie odtruwające i aromatyczny imbir – wspomagający odporność. Nie zapominaj również o zielonych dodatkach takich jak szpinak, jarmuż, kiwi to doskonałe źródła cennego żelaza, które przyspieszą proces odtruwania. Postaw także na smaczne i pełne witamin pomarańcze, jabłka, buraki, pomidory, marchewkę, banany i truskawki. Przygotowując soki pamiętaj, że owoce i warzywa to również kalorie. Licz je, aby nie przekroczyć dziennej dawki kalorii. Jeżeli nie masz czasu na wyciskanie soków postaw na catering dietetyczny. Obecnie w większości ofert cateringów znajdują się kilkudniowe detoksy sokowe. Warto po nie sięgać, ponieważ stanowią gwarancję wysokiej jakości zróżnicowanych składników.

Po detoksie sokowym zauważysz nie tylko kilka kilogramów mniej. Polepszy się także Twój metabolizm i prawdopodobnie delikatnie zmienią się nawyki żywieniowe. Sporo osób, które przeszły przez pięciodniowy okres detoksu sokowego nie wraca już do bardzo ciężkich posiłków bazujących na sporej dawce tłuszczy czy cukrów. Oznacza to, że zaczniesz jeść po prostu zdrowiej! Zmieniając swoje przyzwyczajenia dotyczące jadłospisu w dłuższej perspektywie, zadbasz o sylwetkę i stan swojego organizmu.

Po diecie sokowej nie możesz gwałtownie wracać do starego sposobu odżywiania, ponieważ mogłoby to bardzo źle wpłynąć na Twój samopoczucie i byłoby szokiem dla organizmu. W szóstym dniu zacznij stopniowo wprowadzać właściwe posiłki unikając wspomnianych ciężkich tłuszczy i cukrów.