Ludzie w 80% składają się z wody, dlatego musimy ja codziennie uzupełniać. Prawidłowe minimum to około 2 litrów dziennie. Jednak nie każdy lubi pić wodę… Wielu osobom zwykła woda po prostu nie smakuje. Teraz w czasie upałów zapotrzebowanie na nią zdecydowanie rośnie, dlatego nawet jeżeli nie przepadasz za jej piciem to czas się przełamać. Podrzucamy garść wskazówek, które pomogą zaprzyjaźnić się z wodą. Jej picie to same korzyści, o których przekonasz się czytając dzisiejszy wpis.

Woda dla zdrowia

Kiedy pijemy wodę dostarczamy nie tylko niezbędnych składników. Przede wszystkim dzięki niej oczyszczamy nasz organizm. Odwodnienie na poziomie 20% oznacza dla człowieka stan zagrożenia życia. Nic więc dziwnego, że bez jej dostarczania ludzkie ciało magazynowałoby toksyny funkcjonując coraz gorzej. Dodatkowo znacząco poprawia się nasze samopoczucie oraz wygląd. Dobre nawodnienie powoduje, że cera wygląda na bardziej promienną. Woda nie pozostaje obojętna dla naszej sylwetki. Regularnie pijąc minimum 2 lity wody dziennie możemy przyspieszyć przemianę materii i wspomóc redukcję zbędnych kilogramów.

Jak pić wodę?

Picie wody warunkuje nasze codzienne funkcjonowanie, ale dla wielu osób bywa sporym wyzwaniem. Szczególnie wtedy, gdy nie odpowiada jej smak zaczynają się problemy. Próbujemy zastąpić wodę sokami, herbatami, owocami. Nieradko uciekamy się do tzw. wód smakowych, które mają w składzie sporo cukru i dostarczają nam dawkę zbędnych kalorii. One absolutnie nie są dobrym rozwiązaniem. Nic nie zastąpi wody w czystej postaci. Kiedy nie odpowiada Ci jej smak możesz postawić na kilka sprawdzonych połączeń. Gwarantujemy, że one sprawią iż znacznie chętniej zaczniesz sięgać po szklankę z wodą. Co takiego proponujemy?

Mało skomplikowane przepisy na smaczną i zdrową wodę z dodatkami znajdziesz poniżej:

– do wody dodaj kilka listków mięty, plater cytryny

– śmiało miksuj wodę z pomarańczą i malinami

– nie bój się połączenia świeżego ogórka i wody to strzał w dziesiątkę

– świetnie sprawdza się też połączenie wody i brzoskwini lub truskawek

Pij szklankę wody zaraz po przebudzeniu oraz przed i po posiłku. W ten sposób nawet nie zauważysz jak wypijasz pierwsze pół litra z zalecanych dwóch. Zabierz do pracy butelkę wody, a na biurku postaw szklankę. Nawyk sięgania po nią wyrobi się w Tobie sam szybciej niż myślisz. Zabieraj również wodę na treningi, jej uzupełnianie podczas wysiłku to must have. Pamiętaj także, że zapotrzebowanie na wodę znacząco wzrasta latem podczas wysokich temperatur. Różnego typu stany chorobowe, a w szczególności gorączka i biegunki także podnoszą ilość wypijanej wody.

Woda wodzie nierówna

W sklepach znajdziesz rozmaite rodzaje wody. Okazuje się, że każdy z nich posiada charakterystyczne cechy, smak i właściwości prozdrowotne.

Najbardziej znany jest podział na wodę gazowaną i niegazowaną, ale na tym on się nie kończy. Obecnie mamy dostęp do wód leczniczych, mineralnych, źródlanych, stołowych.

Wody lecznicze – posiadają cenne dla zdrowia minerały takie jak magnez, wapń, sód w ilości od 500 do 1500mg. Są to wody pochodzące z tzw. źródeł leczniczych.

Wody mineralne – pochodzą z odwiertów głębinowych i mają powyżej 1000 mg składników odżywczych w jednym litrze,

Wody źródlane – pochodzą z krystalicznie czystych źródeł, a liczba obecnych składników mineralnych spada tutaj do poniżej 1000 mg w jednym litrze,

Wody stołowe – mają najmniejszy udział składników mineralnych, powstają poprzez zmieszanie naturalnej wody źródlanej z przefiltrowaną wodą wodociągową i mineralną.

Zacznij zwracać uwagę na etykiety najczęściej wybieranych przez Ciebie wód. Bez dwóch zdań najlepsza dla zdrowia jest woda mineralna. A Ty jaką pijesz?