Zbliża się lato, a Ty nadal źle się ze sobą czujesz? Kilogramy, które przybyły zimą nie chcą Cię opuścić? Jeżeli nie wiesz jak działać skutecznie mamy dla Ciebie garść praktycznych porad, dzięki którym powinnaś bez najmniejszego problemu pozbyć się kilku centymetrów. Jeżeli będziesz konsekwentnie trzymała się pewnych zasad to dasz radę wskoczyć w niejedno bikini.

 

Pij wodę

Co robisz, gdy wstajesz rano? Sięgasz po kubek pobudzającej kawy? BŁĄD! Lepiej zainwestuj w butelkę wody. Dzięki jednej szklance tuż po przebudzeniu masz szanse przyspieszyć swój metabolizm. Warto tutaj dodać plasterek obranej ze skórki cytryny.

Wskazówka dla wytrwałych: Zamiast zwykłej wody możesz przygotować miksturę, która sprawi że Twój układ trawienny zacznie lepiej funkcjonować. Zanim zaśniesz wsyp do szklanki siemię lniane – wystarczy łyżka. Zalej je wodą i pozostaw na noc. Kiedy będziesz spała powstanie kleista mieszanina, którą tuż po przebudzeniu warto wypić. Dzięki niej Twoje jelita i żołądek będą lepiej pracowały. Nie pozostanie to również obojętne dla metabolizmu!

Poza tym wodę powinnaś pić przez resztę dnia. Minimum zalecane przez specjalistów to 1,5 litra. Zamiast sięgnać po herbatę, czy sok dostarczający cukier i węglowodany wybieraj wodę. Z dodatkiem wspomnianej cytryny, mięty lub malin jest naprawdę smaczna i przede wszystkim skuteczna.

Przestań jeść na noc

Wstajesz wcześnie, sporo pracujesz i nie masz za bardzo czasu na regularne posiłki? W ten sposób możesz raz na zawsze zapomnieć o talii osy, jędrnym ciele i braku cellulitu. Niedobór kalorii, który powstaje w ciągu dnia z całą pewnością uzupełniasz wieczorami lub późnym popołudniem. Jeżeli sięgasz po przekąski bogate w węglowodany droga do dodatkowych kilogramów jest otwarta i bardzo prosta. Nie rób sobie sama krzywdy! Zaplanuj pożywne śniadanie – jajecznica z awokado lub smaczna owsianka to must have, postaraj się o koktajl z jogurtu naturalnego i owoców na drugie śniadanie. Zadbaj o obiad – możesz go ugotować wieczorem poprzedniego dnia, ryż/kasza z warzywami oraz dodatkowo filet z kurczaka/indyka/ ryba to jest to co pokocha Twoje ciało. Po południu również przekąś coś zdrowego, a kolacje zjedz na dwie do trzech godzin przed sen. Niech będzie lekka np. w postaci pełnej witamin sałatki lub pełnoziarnistej kanapki z warzywami.

back-back-view-beach-hat-1006309

Ruszaj się

70% sukcesu to dieta, ale pozostaje nam decydujące 30%. Bez ruchu osiągniesz zwiotczałą skórę i będziesz miała coraz gorsze samopoczucie. Wiele przeprowadzonych badań wskazuje, że aktywność fizyczna znacząco poprawia poziom endorfin w organizmie, które odpowiadają za Twój dobry humor. Jeżeli będziesz się dobrze czuła to z pewnością nie będziesz szukała pocieszenia w czekoladowym batoniku. Ćwicząc na siłowni, zajęciach fintess czy w domu na macie z Ewą Chodakowską czy Anną Lewandowską masz ogromne szanse na sukces. Jeżeli nie lubisz tego typu aktywności postaw na ruch na świeżym powietrzu. Nic nie dodaje energii tak bardzo jak poranny jogging przed pracą. Wieczorem również możesz biegać niwelując w ten sposób stres odczuwany podczas całego dnia. Jazda na rowerze, rolki czy nordic walking to również bardzo dobre rozwiązania, które pomagają schudnąć. Zamień samochód na dwa kółka i zacznij jeździć rowerem do pracy, szybko zauważysz że jest to sama przyjemność.

czarna-w-bikini

Odstaw wagę

Nieustanne odwiedzanie wagi łazienkowej to błąd popełniany przez zdecydowana większość kobiet. Nie rób sobie tej krzywdy! Wystarczy, że zważysz się na początku i na końcu miesiąca. W ten sposób będziesz widziała realne efekty. W ciągu dnia czy tygodnia Twoja waga będzie się zawsze wahała i jest to zupełnie normalne. W ciele kobiety zachodzi mnóstwo procesów, które mają bezpośredni wpływ na liczbę kilogramów. Dlatego najlepiej jest zaprzyjaźnić się z centymetrem krawieckim i odbiciem w lustrze. To w ten sposób najlepiej jest zauważać efekty lub ich brak.

Do lata zostało niewiele, ale warto wykorzystać te kilka tygodni i wyjechać na wakacje z ładną sylwetką! Wszystko w Twoich rękach. Powodzenia!