Jesienna pogoda nie zawsze zachęca do spacerów. Spadek temperatury, deszcze, coraz chłodniejsze poranki i wieczory skłaniają do pobytu w domu. Dobra książka, interesujący film i ciepły koc stają się jednymi z najlepszych rozrywek późną jesienią. Doskonałym dodatkiem do długich wieczorów przy dobrej lekturze bądź wciągającym filmie pozostają rozgrzewające, pełne witamin i smaczne herbaty. Kilka przepisów na pyszne napary znajdziesz poniżej. Być może wykorzystasz je w ciągu kilku najbliższych dni. Wykorzystaj tę chłodniejszą część roku i ciesz się ulubionymi herbatami w parujących kubkach z najbliższymi.

Niezapomniany smak i właściwości prozdrowotne malin

Słodkie maliny to przysmak z dzieciństwa, o którym ciężko zapomnieć. Na szczęście wcale nie musimy z niego rezygnować ☺ Malinami możesz się cieszyć nie tylko latem! Zadbaj o to, by zaopatrzyć się w pyszne konfitury i sok pełen witaminy C na chłodniejsze dni. Warto wiedzieć, że  samodzielnie przygotowane w sezonie letnim przetwory stanowią doskonałą broń przeciwko przeziębieniom o które bardzo łatwo deszczową jesienią. Maliny to owoce bogate w różnorodne witaminy takie jak C, B1, B2, B6, PP oraz minerały pod postacią  wapnia, potasu, magnezu, żelaza. Dlatego maliny to owoce, które charakteryzują się działaniem przeciwgorączkowym, przeciwnowotworowym i przeciwzapalnym. Jeżeli w tym roku nie miałaś okazji, by zaopatrzyć się w domowe przysmaki z malin to koniecznie wybierz się do sprawdzonego sklepu. Bez malinowej konfitury oraz smacznego soku ciężko będzie przygotować rozgrzewającą i wzmacniająca organizm herbatę malinową☺ Ten pyszny i zdrowy trunek z pewnością postawi Ciebie i Twoich bliskich na nogi po ciężkim dniu. Aby przygotować rozgrzewający napój oprócz głównego składnika w postaci samej czarnej herbaty i malinowej konfitury lub soku zaopatrz się także w miód. Bez miodu  nie można się obejść w sezonie jesienno-zimowym! To moment, w którym wszyscy potrzebujemy porządnej dawki energii, a miód dodatkowo pomaga zatroszczyć się o wzmocnienie odporności. Taka mikstura z pewnością poprawi Twoje samopoczucie i zadbać o zachowanie dobrego stanu zdrowia.

Niezawodna moc pomarańczy

Pomarańcze w okresie jesienno-zimowym to jedne z najlepszych dla zdrowia owoców. Głównie dlatego, że po drugiej części naszego globu panuje upalne lato i owoce te są w fazie dojrzewania. Dzięki temu trafiają na nasze stoły soczyste i pełne ważnych mikroskładników takich jak witamina B, C czy beta-karoten. Nie bójmy się dodawać plastrów pomarańczy do gorącej herbaty. Jej zestawienie z cytryną, imbirem i smacznym miodem to jeden z najlepszych trunków nie tylko podczas przeziębienia, ale także w czasie ,,brzydkiej’’, deszczowej i chłodnej pogody.

Cytrynowo imbirowy mix z dodatkiem żurawiny

Alternatywą dla osób nie przepadających za herbatami jest przygotowanie rozgrzewających i pełnych witamin naparów. Zaopatrz się w półlitrowy kubek, w którym przez jesień i zimę będziesz piła pyszne napary. Spory rozmiar kubka sprawi, że nie będziesz musiała wracać do kuchni po dolewkę ☺ Podstawą naparu jest przygotowanie wrzącej wody to dzięki jej obecności wydobędziesz z jego składników maksimum prozdrowotnych właściwości. Nasz przepis na napar opiera się na obecności pięciu plastrów cytryny, posiekanego imbiry oraz sporej garści świeżej mięty. Niezbędnym dodatek stanowi słodko-kwaśna żurawina, która również posiada dawkę dbającej o odporność witaminy C. Samo zaparzenie naparu nie zabiera wiele czasu, ponieważ jest to około 10 minut. Po chwili oczekiwania dodaje się do niego odrobinę niezastąpionego miodu, który pomaga wydobyć nuty smakowe pozostałych składników.

Herbata z wkładką, czyli herbata góralska

Prawdziwa herbata góralska to herbata z dodatkiem czystej wódki, której nie obawiają się prawdziwi Górale. Jeżeli i Tobie nie straszny jest jej smak śmiało skorzystaj z możliwości  przyrządzenia herbaty z prądem podczas ujemnych temperatur za oknem. Herbata góralska to rodzaj trunku, który jest doskonała bronią przeciwko zarazkom i przymrozkom. Pamiętaj, aby herbata z wkładką była przyrządzana z liściastej, czarnej herbaty nie herbaty torebkowej! Suszone liście są znacznie lepsze niż zmielony susz zamieszczany w torebkach. Poza tym herbata liściasta oznacza znacznie mocniejszy napar. Czubata łyżka liściastego suszu wystarczy, aby przygotować herbatę, do której dodajemy około 50 ml wódki.

A co powiecie na pyszną herbatę z dodatkiem rumu? Kilka kropel tego alkoholu nie zaszkodzi☺ Dodatek w postaci rumu to gwarancja niesamowitego aromatu oraz smaku, której nie warto przeoczyć. W połączeniu z jesienną szarlotką, ciastem marchewkowym lub dyniowym herbata z wkładką to prawdziwy majstersztyk! W przypadku rumu również wystarczy wspomniane 50 ml. Zamiast rumu możesz także dodać wiśniówki, która również jest bardzo aromatyczna i z pewnością postawi Cię na nogi nie wspominając o rozgrzaniu☺

A może grzaniec?

Podążając w stronę mocniejszych trunków warto przemyśleć możliwość przygotowania w zaciszu domu klasycznego grzańca. Mimo, że wielu kojarzy się on ze świętami to nic nie stoi na drodze do tego, aby pić go również jesienią. Dobre słodkie czerwone wino lub jego wytrawna wersja połączona z sporą dawką królującego wśród jesienno-zimowych trunków miodu, pokrojonej pomarańczy oraz aromatycznych goździków i korzennych przypraw to wyjątkowy sposób na tegoroczne, chłodne wieczory. Warto wiedzieć, że w przypadku grzańca należy szczególnie uważać na możliwość rozgotowania wina! Pamiętaj, że wino powinno być po prostu podgrzane, a nie ugotowane 😊. W przeciwnym wypadku trunek straci swój smak, a Twój grzaniec z pewnością się nie uda.