Coraz niższe temperatury, brak słońca o poranku i szybko nadchodzące wieczory to warunki, które nie zachęcają do podejmowania aktywności fizycznej. Wraz z ochłodzeniem coraz częściej szukamy również kalorycznych dań i przekąsek pełnych cukru. W ten sposób podążamy krok po kroku prosto ku nadprogramowym kilogramom i pogorszeniu kondycji. Jak tego uniknąć? Twoja figura w okresie jesienno-zimowym nie musi obrastać w tłuszczyk! Wszystko jest w Twoich rękach i tylko Ty decydujesz, czy wybierasz się na trening oraz po jaki rodzaj posiłków sięgasz. Tajemnica zachowania pięknej sylwetki jesienią i zimą tkwi w motywacji. Tylko ona jest w stanie przekonać Cię do treningów, gdy za oknem pada deszcz. Odpowiednio wysoka motywacja powstrzyma Cię także przed sięganiem po ulubione słodycze. Jak ją utrzymać na wysokim poziomie? Kilka sprawdzonych metod znajdziesz poniżej.

WYZNACZ CEL I DAJ SOBIE CZAS

Podejmowanie jakichkolwiek działań bez dobrego planu i bez wyznaczania mniejszych oraz większych celi nie ma sensu. Plan działań pomaga osiągnąć sukces zarówno podczas diety jak i w przypadku wykonywania regularnych treningów. Na początek odpowiedz sobie na pytanie, dlaczego chcesz ćwiczyć i kontrolować swoją dietę. Twój powód stanie się rodzajem motywacji, którą podtrzymasz będąc wytrwała.

Być może Twoim marzeniem jest utrata kilku zbędnych kilogramów, poprawa jędrności skóry lub polepszenie kondycji i polepszenie stanu zdrowia… Powodów, które stoją za chęcią podjęcia treningów oraz diety może być wiele. Najważniejsze w nich jest to, by były one dla Ciebie naprawdę istotne. Określając co dokładnie napędza Cię do działania możesz z pomocą dietetyka i trenera stworzyć plan posiłków i treningów. Specjaliści ułożą dla Ciebie program żywieniowy i treningowy, których przestrzeganie powinno przynieść oczekiwane efekty.

Kup kalendarz, zapisuj w nim swoje cele i postępy. Prowadź notatki z odbytych treningów i kontroluj jakość oraz ilość przyjmowanych posiłków. W kalendarzu wyznacz czas, który  dajesz sobie na osiągnięcie drobnych celi, które mają Cię doprowadzić do sukcesu. Nie zakładaj, że w tydzień zrzucisz 5 kilo lub wypracujesz sześciopak na brzuchu. Twoje cele powinny być realne i mierzalne w czasie. Zapamiętaj, że małymi krokami szybciej osiągniesz zadawalający wynik. Odhaczanie kolejnych tygodni z pewnością zmobilizuje Cię do działania.

DOPASUJ DO SIEBIE DIETĘ I TRENINGI

Jeżeli podejmiesz dietę wraz z pomocą dietetyka szczerze z nim porozmawiaj. Nie ukrywaj, że nie przepadasz za niektórymi potrawami. Dietetyk skomponuje plan żywieniowy idealnie dopasowany do Twoich preferencji i zapotrzebowania organizmu. Nie powinnaś decydować się na podejmowanie diety, która zupełnie Tobie nie odpowiada. Ponieważ doprowadzi to do zaniechania działań po bardzo krótkim czasie. Natomiast, gdy nie chcesz skorzystać z usług dietetyka i wolisz odchudzać się na własną rękę najlepiej w pierwszej kolejności ogranicz słodycze i pszenne pieczywo. Nie dokonuj drastycznych zmian w szybkim czasie i przede wszystkim nie głódź się. Głodówki nie pomogą ukształtować ładnej sylwetki. Co więcej możesz sobie nimi wyrządzić spora krzywdę.

Podobnie w przypadku treningów. Nie podejmuj się wysiłku fizycznego, który będzie dla Ciebie męką. Z takiego rodzaju aktywności szybko zrezygnujesz. Lepiej wybierz się na zajęcia, które będą sprawiały Tobie frajdę i jednocześnie przyczynią się do utraty zbędnych kilogramów. Jesienią warto spróbować joggingu oraz jazdy na rowerze. Nordic walking to również aktywność, którą warto podejmować podczas jesiennych poranków i wieczorów. Również coraz popularniejsze zajęcia grupowe fitness są alternatywą aktywności fizycznej, z której możesz śmiało czerpać korzyści nie tylko jesienią, ale przez cały rok.

Jeżeli nie wiesz, jaki sport jest dla Ciebie sprawdź kilka różnych dyscyplin. W końcu odnajdziesz tę, w której poczujesz się jak przysłowiowa ryba w wodzie.

BĄDŹ KONSEKWENTNA I WYBACZAJ SŁABOŚCI

Gorsze samopoczucie zdarza się każdemu. Nikt nie oczekuje od Ciebie tego, że będziesz codziennie przez siedem dni w tygodniu pojawiała się na siłowni lub nie skusisz się na kaloryczną przekąskę. Od czasu do czasu daj sobie luz i odpocznij.

Jednak nie zapominaj o swoim celu i wracaj do planu działania po dniu lenistwa. Żeby osiągnąć sukces musisz wypracować w sobie systematyczność i konsekwencje. Te dwie cechy doskonale przekładają się na postępy. Dzięki systematycznym posiłkom i treningom Twoja figura jesienią i zimą nadal będzie perfekcyjna. Wystarczy jedyne 21 dni na wypracowanie zdrowych nawyków, które pomogą osiągnąć figurę marzeń. Twoja konsekwencja w działaniu nie doprowadzi do sytuacji, w której zaprzestałabyś ćwiczeń i diety. Pamiętaj, że wszystko zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. To Ty podejmujesz decyzje i kształtujesz nie tylko swoją sylwetkę, ale również charakter i życie.

WZMACNIAJ MOTYWACJĘ, GDY ONA SPADA

W drodze do idealnej figury nie raz i nie dwa utracisz motywacje. To zupełnie naturalne, że zdarza się nam tracić siłę, która napędzała wcześniej do działania. W takich chwilach powinnaś przypominać sobie, co jest powodem podejmowanych przez Ciebie wysiłków i czy warto zaprzepaścić to co już osiągnęłaś.

Jeżeli chcesz się w końcu dobrze ze sobą czuć  wróć pamięcią do chwil, w których naprawdę nie lubiłaś swojego odbicia w lustrze. Pomyśl o zbliżającym się sylwestrze, na którym z pewnością chciałabyś dobrze wyglądać. Jeśli Twoim celem jest poprawa stanu zdrowia przywołaj słowa usłyszane przez lekarza, zerknij na swoje złe wyniki i zastanów się, czy naprawdę warto zaprzestać diety oraz ćwiczeń. To właśnie po to, by wzmacniać motywacje na początku odpowiadamy na pytanie, co jest konkretnym powodem naszych chęci do podjęcia walki o spadek wagi.

Trzymamy kciuki za Twoje konsekwentne działania! Jesień to doskonały moment, aby zacząć i kontynuować podejmowane wysiłki w drodze do lepszego samopoczucia, wyższej samooceny, poprawy zdrowia i kondycji. Nie odkładaj niczego na tzw. ,, jutro’’, ponieważ ,,jutro’’ to odległa kraina, która po prostu nie istnieje.