Kontrowersyjna dieta Kopenhaska – czy warto?

Dieta duńska, kopenhaska

Dieta kopenhaska to niezwykle skuteczna metoda na szybkie stracenie na wadze. Jej pomysł jest jednak kontrowersyjny i może prowadzić do powikłań. Sprawdź sama czy warto ją stosować. Dieta kopenhaska zwana inaczej dietą trzynastodniową, szwedzką, duńską czy kopenhadzką.

Polega na trzech prostych zasadach: ścisłe przestrzeganie zasad, silna wola i zdolność do wyrzeczeń.
Dieta kopenhaska to stosowanie określonego planu żywieniowego przez trzynaście dni. Spożywamy tylko trzy posiłki dziennie przez okres 13 dni. Warto przestrzegać godzin jedzenia, obiad powinien być zjedzony przed 14 godziną, a kolacja przed 18 godziną. Nie powinniśmy przekraczać 900 kalorii dziennie, posiłki  spożywane w mniejszych ilościach i zaprzestanie podjadania między posiłkami. 


Na czym polega dieta kopenhaska?

Podstawowe składniki diety:
* chude mięso
* jaja kurze
* warzywa
* herbata zielona lub kawa.


Należy pamiętać, że przebywając na diecie kopenhaskiej, dostarczamy trzykrotnie mniej energii, niż wynosi nasze zapotrzebowanie. Oto właśnie chodziło twórcą tej diety, aby organizm zaczął korzystać z rezerw tłuszczu. Tracimy również glikogen, który należy do węglowodanów złożonych i wodę. Podczas diety możemy stracić od 7 do 20 kilogramów, ale jeżeli przerwiemy dietę, choć na jeden dzień, bądź złamiemy zasady odżywiania, należy dietę przerwać i dopiero po trzech miesiącach wznowić.
Wszystko po to, aby nie zaszkodzić organizmowi i zdrowiu, po zakończonej już diecie możemy ją powtórzyć dopiero za 2 lata. 
Jak wspomniano, dieta  trwa 13 dni, nie należy jej przedłużać, ponieważ może to  doprowadzić  do poważnego niedoboru witamin i minerałów, ani też nie wolno jej skracać, bo wtedy nie uzyskamy oczekiwanych efektów. Przebywając na diecie kopenhaskiej, każdego dnia możemy zjeść tylko 3 posiłki: śniadanie, obiad i kolację. Musimy je spożywać w określonych godzinach, dozwolone jest półgodzinne odstępstwo od zaleceń.  Śniadanie należy zjeść między 8 a 9 rano, obiad od 12 do 14, a kolację, między 16 a 18. Należy pamiętać, że  może doprowadzić do ogólnego osłabienia organizmu, mogą wystąpić zawroty  głowy, a w skrajnych przypadkach nawet  utrata przytomności. Niewątpliwie jest, że dietę kopenhaską należy stosować rozsądnie. Nie wolno przekraczać  czasu stosowania diety – powinna  trwać trzynaście dni.

Brak zastosowania się do wskazówek tej diety może prowadzić do niepożądanych działań, których przecież można  uniknąć. Osoby, które zlekceważą  założenia kuracji, mogą narazić się nie tylko na omdlenia. Wskutek ogólnego osłabienia organizmu mogą  pojawić się problemy z cerą, paznokciami oraz z włosami. Jeżeli coś takiego wystąpi, należy pójść po poradę do lekarza. 

Komentarze

  • Katerina

    Ja spróbowałam tej diety, ale niestety nie dałam rady wytrzymać, jest ciężka, choć efekty też są…

    OdpowiedzKaterina

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł

Udar słoneczny - uważaj podczas opalania

Następny artykuł

Uprawa domowych ziół w doniczkach- to proste !