Podczas ciąży, często czujemy się zmęczone, wtedy łatwo ulec pokusie zamówienia posiłku, który nie jest najwartościowszym pod względem odżywczym. Planowanie posiłków może zaoszczędzić czas i trud. Jeżeli pracujesz i nie masz gdzie kupić zdrowego posiłku południowego, weź go ze sobą z domu. Na główny posiłek dnia, obiad po pracy, postaraj się przygotować coś zdrowego ze świeżych produktów spożywczych.

Musisz pamiętać, też o zróżnicowaniu potraw. Po obfitym daniu głównym zjedz lekki deser lub uzupełnij potrawą na bazie białkowych deserów, złożonym z jogurtu lub sera.

Przykładowe menu na kilka śniadań, lunch, obiadokolacji i deserów:

Śniadania:

– płatki zbożowe z chudym mlekiem i owocami,

– pokrojone jajko ugotowane na twardo z bułką i chudym twarożkiem,

– banan i truskawki z kiełkami pszenicy,

– plastry chudej polędwicy, opiekane z pomidorami i pieczarkami,

– owsianka z odtłuszczonym jogurtem oraz z rodzynkami lub innymi suszonymi owocami,

  • jajecznica z dwoma grzankami, posmarowanymi masłem,

  • suszone morele z niskotłuszczowym jogurtem.

Lunch:

– duży pieczony ziemniak z tuńczykiem ogórkiem i zielonym groszkiem,

– zupa z grochu lub brokuł i bułka,

– kromka razowego chleba z kawałkami pieczonego kurczaka i sałatką,

– omlet z dodatkiem pieczarek, brokuł oraz sałata z pomidorem,

– stek z łososia z surówką z sałaty i pomidora,

– sałatka z dzikiego ryżu z orzechami włoskimi, rodzynkami i dymką, polaną oliwą,

– roztopiony ser na kromce razowego chleba z sałatką z pomidora i szpinaku.

Obiadokolacja:

– pieczony ziemniak z twarożkiem, fasolą z wody i warzywa na parze,

– opiekany dorsz z zielonym groszkiem, puree ziemniaczanym i zielonym sosem,

– łosoś na parze ze szparagami makaronem i sosem holenderskim,

– jarzyny śródziemnomorskie np. cukinia, żółta papryka, pomidor, obrzeżyny zapiekane z dodatkiem oliwy i podane z makaronem,

– kalafior z serem i sosem z suszonych pomidorów oraz surówka,

– smażona na oliwie wieprzowina z pieczarkami i ryżem,

Desery:

– jabłko pieczone,

– pieczywo chrupkie,

– suszone owoce,

– tatra cytrynowa z niskoprocentową śmietaną,

– owoc męczennicy z jogurtem naturalnym i bezami,

To są tylko przykładowe dania, jakie można stworzyć na każdą porę dnia. Wyobraźnia każdego jest inna, można tworzyć wszystko, co zdrowe i przyjazne dla naszego potomka.