Na co dzień do obiadu kupujemy często mięso, bo można dziennie zjeść 2 porcje po 80 gram, aby zaopatrzyć organizm w odpowiednią ilość białka. Większość z nas nie zwraca uwagi na ważne elementy związane z kupnem mięsa, tylko zabiera z półki do koszyka i idzie do kasy. A tu jednak warto zerkać na to, co kupujemy! Przecież to jemy!

Na co zwrócić uwagę kupując mięso? Oto, kilka elementów, na które warto zwrócić uwagę przy kupnie mięsa na co dzień:

– najlepiej kupować mięso w sprawdzonych miejscach, raczej w małych sklepach niż w wielkich supermarketach. Takie małe sklepy dbają o klienta, bo każdy klient to skarb i nie sprzeda nam byle czego i nie dobrego, bo wtedy tam już nie wrócimy. W sklepie warto poprosić, aby pokazano Ci każdą stronę mięsa.

– jak mamy okazję sprawdzić palcem mięso, to wystarczy nacisnąć palcem i zobaczyć czy się robi wgłębienie. Jak tak, to znaczy, że mięso jest świeże i szybko wraca do swojego wyglądu pierwotnego. Starsze mięso ma więcej tkanki tłuszczowej, będzie twardsze i mniej delikatne.

– mięso, które nie przyjemnie pachnie, ma słodkawą woń, nietypowe barwy, a powierzchnia jest śliska, prawdopodobnie jest nieświeże lub co gorsza było odświeżane środkiem chemicznym typu cola lub, manganian potasu. Nie warto go kupować. W najlepszym wypadku czekają Cię rewolucje żołądkowe

– warto zwrócić uwagę na termin przydatności do spożycia. Po upływie czasu na opakowaniu nie powinno się go kupować.

– kupując indyka lub kurczaka na tackach, w większych i mniejszych sklepach sprawdź, czy nie wylewa się z niego woda. Gąbczasta podściółka, na której leży mięso, nie bez powodu jest zwana mięsnym pampersem. Potrafi nawet wchłonąć szklankę wody. Jeżeli woda wylewa się z tej tacki, być może mięso ma jej sporą dolewkę. Dodatkowo w wodzie szybciej namnażają się bakterie.

– uważaj na mięso mielone. Często pakuje się mięso stare na dół, a na górę świeże i nie zawsze nadaje się to potem do zjedzenia. Lepiej kupić mięso w kawałku i mleć dopiero w domu. Ma o wiele lepszy smak. Coraz częściej sklepiki osiedlowe oferują mielenie mięsa w trakcie zakupu na Twoich oczach, jeżeli masz taką możliwość to wybierz właśnie tą opcję.

– warto kupić od czasu do czasu dziczyznę, ale ze sprawdzonych miejsc. One nie zawierają antybiotyków ani hormonów, bo przecież dziki czy jelenie same się żywią. Dziczyzna ma też mniej cholesterolu, a więcej mikroelementów.

Warto czasem przystanąć na chwilę i przeczytać co się kupuje. Pamiętaj, to co tanie nie zawsze jest zdrowe! Lepiej kupić mniej dobrej jakości mięsa w gorszej cenie aniżeli duże ilości wątpliwego pochodzenia.

Zapisz

Zapisz