Każdy z nas kupuje na co dzień owoce, zwłaszcza gdy się ma małe dzieci lub jak się prowadzi zdrowy tryb życia. A na co zwracasz uwagę kupując je? No właśnie, wiele osób nie wie, na co należy zwrócić uwagę przy takich zakupach! Tutaj znajdziesz kilka wskazówek, dzięki czemu nauczyć się kupować tanio i zdrowo tak bardzo potrzebne w codziennej diecie owoce.

Kilka porad na temat owoców:

– powinno się zjadać najwyżej dwie małe porcje owoców dziennie.

– najlepiej kupować owoce na targu bezpośrednio od producenta. Niestety wiele supermarketów przywozi nafaszerowane chemią opryskiwane konserwantami, by wolniej się psuły, środkami nabłyszczającymi np. woskiem by estetycznie wyglądały i etylenem, który przyśpiesza dojrzewanie.

– warto kupować owoce sezonowe. Nie należy szukać truskawek w grudniu, a w marcu jabłek. W takich wypadkach lepiej postawić na mrożonki.

– powinno się zwracać uwagę na wielkość owoców, plamki, większość z naturalnej hodowli je posiadają, ponieważ są bez nawozów sztucznych i środków ochrony roślin.

– wybierając owoce dość twarde, nieuszkodzone, ciężkie, w naturalnym kolorze, nienadpsute, bez pleśni. Te gotowe do zjedzenia (np. brzoskwinie, morele, melony, arbuzy, gruszki, jabłka) powinny lekko pachnieć. Owoce mniej dojrzałe w pokojowej temperaturze dojdą same. Niestety brzoskwinie i nektarynki ,jeżeli są twarde, takie już pozostaną do końca i nie będą smaczne.

– cytrusy nie powinny mieć grubej skóry, za to muszą być ciężkie- wtedy wiadomo, że zawierają dużo soku.

– owoce kupuj zawsze w całości, luzem, na wagę. Zapakowane w folię mogą być nieświeże i uboższe w składniki. Nie bez przyczyny te paczkowane są zazwyczaj tańsze.

– unikaj przetworzonych owoców, ponieważ są mniej kaloryczne i nie mają naturalnego smaku.

– suszone owoce zwykle są konserwowane, szczególnie w torebkach i nie warto ich kupować. Jeżeli jednak je lubimy lub np. dietetyk zalecił nam je w diecie to powinniśmy pamiętać o ich umyciu.

Lista niskokalorycznych owoców smacznych i orzeźwiających:

– agrest- 41 kcal/100g

– arbuz-36 kcal/100g

– brzoskwinie- 45 kcal/100g

– cytryny – 36 kcal/100g

– grejpfruty- 36 kcal/100g

– jabłka- 46 kcal/100g

– jagody- 45 kcal/100g

-maliny- 29 kcal/100g

– mandarynki – 42 kcal/100g

– melon- 36 kcal/100g

– morele – 47 kcal/100g

– nektarynki – 49 kcal/100g

– pomarańcze – 44 kcal/100g

– porzeczki – 33 kcal/100g

– poziomki -33 kcal/100g

– śliwki – 33 kcal/100g

– truskawki -28 kcal/100g

– wiśnie – 47 kcal/100g

Kupowanie wedle tych zasad będzie racjonalne, tańsze i zawsze pyszne. Czasem tak nie wiele potrzeba, aby zdrowo zjeść! Z owoców można wykonać wiele ciekawych deserów, koktajli, sałatek w różnych porach roku. Takie eksperymenty kulinarne jak najbardziej polecam.