Nie każda z nas ma ładne nogi! Wiele kobiet uważa swoje za zbyt grube, albo nie dość proste albo za chude. Warto jednak zawalczyć o ich lepszy wygląd, potrzeba tylko trochę cierpliwości i energii. W wyszczuplaniu nóg i wzmocnieniu mięśni sprawdza się na pewno jazda na rowerze. Jest to sport dla każdego idealnym rozwiązaniem. Ćwiczenia na nogi, skoki na skakance, długie bieganie, chodzenie po schodach, wspinaczki górskie, przysiady. Takie ćwiczenia kształtują nogi i trenują mięśnie. Jeżeli nie mamy możliwości wykonywać ćwiczeń sportowych, to powinniśmy chodzić parę minut po pokoju. Najlepiej na piętach i na placach na przemian, aby rezultat był lepszy.

Wyszczuplenie optyczne zbyt grubych nóg, także jest możliwe. Sprawdzają się do tego ciemne rajstopy czy te, które mają małe wzorki na ciemnych pończochach. W lecie zaś lepiej wyglądają opalone nogi niż białe, a jeżeli szkodzi nam słońce lub nie mamy czasu na opalanie, to warto kupić krem samoopalający lub wybrać się do solarium.

Ćwiczenia gimnastyczne poprawiające kształt nóg:

– przeciw grubym udom i wałkom na biodrach i pośladkach: Usiądź na podłodze w pozycji klęczącej, następnie trzymając tułów prosto, załóż ręce na kark. Ustaw ciało obok prawej pięty. Potem unieś się i przesiąść w lewo. Takie ćwiczenia powtórz około 10-20 razy.

– ćwiczenia wyszczuplające nogi: połóż się płasko na podłodze. Wyprostuj lewą nogę i podnieś, następnie zrób to samo z prawą, jednocześnie opuszczając nogę. Wszystkie czynności wykonaj bez dotykania podłogi. Ćwiczenie to powtórz z 10 razy.

– ćwiczenia na zbyt chude nogi: usiądź na podłodze. Wyprostuj jedną nogę. Drugą nogę podnieść i chwyć rękami. W takiej pozycji zegnij tułów do przodu. Powtórz ćwiczenie z drugą nogą. Takie ćwiczenia powtórz 10 razy.

– ćwiczenia na zbyt grube kostki: siądź na podłodze, wyciągnij nogi i podeprzyj tułów. Potem nogi rozsuń, wykręcaj przy tym stopy na zewnątrz. Stopy odkręcić powrotem i złącz nogi.

Ćwiczenia takie łatwe, a jednak pomagające w pięknych i zgrabnych nogach.