Joga nawet w ciąży może być bardzo komfortowa i sprzyjająca ciąży. Rozejrzyj się, czy gdzieś w okolicy nie ma zajęć jogi dla kobiet w ciąży. Ćwiczenia wykonywane podczas jogi wzmacniają mięśnie dolnej części ciała, co łagodzi bóle pleców, wzmacnia nogi. Przez rozciąganie mięśni, poprawia krążenie krwi, dzięki czemu ma się więcej energii oraz rozciąga mięśnie biorące udział przy porodzie, co na pewno go ułatwia. Dodatkowo świetnie sprawdza się w postawie.

Piersi robią się coraz pełniejsze i mają naturalną tendencję do opadania. Joga pomoże Ci temu zapobiec. Rozciąganie zwiększa elastyczność, a to jest ważne w ciąży. Kiedy jesteś bardziej rozciągnięta, nie męczysz się tak łatwo, a Twoje mięśnie są silne. Warto jednak znać program dla Kobiet w ciąży, aby Joga była bezpieczna.

Kilka porad podczas wykonywania ćwiczeń:

– unikaj pozycji wymagających balansowania na ramionach np. koci grzbiet.

– unikaj głębokich skrętów i skłonów, możesz przez to mocno rozciągnąć mięśnie, przez co zwiększyć ból pleców.

– nie przebywaj w jednej pozycji zbyt długo, zwłaszcza w drugim trymestrze ciąży, ponieważ stawy mogą być już osłabione.

– jeżeli nie masz doświadczenia, ważne jest, abyś unikała pozycji odwróconych, takich jak stanie na głowie i na rękach.

– unikaj pozycji wymagających od Ciebie leżenia na plecach, zwłaszcza po pierwszym trymestrze, jeśli nie jesteś zabezpieczona kocami po bokach.

– kładzenie się na brzuchu nie jest specjalnie dobrym pomysłem zwłaszcza w trzecim trymestrze, z oczywistych przyczyn.

– unikaj stania na jednej nodze.

Zapisz