Podczas przerw na zajęciach czy przy diecie żywieniowej – jedz zdrowe przekąski. Zamień to, co zwykle jesz na coś innego, wyjątkowego i zdrowego.

Niektóre z nich wymagają wcześniejszych przygotowań w domu, ale będą na pewno pyszne i zdrowe.

Produkty: Płatki zbożowe o dużej zawartości cukru i małej ilości błonnika oraz tost z białego chleba ze słodzonym dżemem- takie śniadanie zawiera dużo cukru i wysoko oczyszczonych węglowodanów, co zakłóca prawidłowe stężenie glukozy we krwi, a tym samym wywoła wahania energii, nastroju i koncentracji.

Zamień na: Domowe musli i tost żytni z masłem orzechowym. Taki posiłek ma dużo błonnika i węglowodanów złożonych, w związku z czym zapewni ci stały poziom energii i zdolność koncentracji przez cały ranek. Taka żywność dostarcza również niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe potrzebne do dobrej pracy mózgu i utrzymania równowagi hormonalnej.

Przepis na domowe musli:

Wymieszaj płatki owsiane, orzechy laskowe, nasiona słonecznika, pestki dyni, posiekane orzechy brazylijskie, jagody goji, rodzynki i posiekane suszone morele. Przygotuj sobie duży pojemnik tej mieszanki, żeby mieć zapas na cały tydzień. Namocz porcję na noc w mleku ryżowym lub owsianym, a będziesz mieć pyszne i lekkostrawne śniadanie.

Produkt: Chleb czosnkowy

Zamień na: Chleb pełnoziarnisty (razowy) maczany w oliwie z oliwek z czosnkiem

Produkt: Chipsy

Zamień na: Opiekane pestki dyni i orzeszki piniowe albo przygotowane przez siebie chipsy z buraków i słodkich ziemniaków. Możesz też je zrobić w okresie letnim z jarmużu.

Przepis na domowe chipsy z buraków i ziemniaków:

Rozgrzej piekarnik do 200 stopni C. Pokrój buraki i słodkie ziemniaki w cienkie plasterki, umieść je na blasze do pieczenia i skrop oliwą z oliwek. Piecz około 45 minut, aż będą chrupiące.

Przepis na domowe chipsy z jarmużu:

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C. Wyłóż blachę do pieczenia folią aluminiową i lekko posmaruj oliwą z oliwek. Pokrój liście jarmużu na szerokie paski i rozłóż dość równo na blasze. Piecz około 25 minut. Warto je pomieszać czasem. Dopraw ziołami.

Produkt: Frytki

Zamień na: Upieczone w piekarniku kawałki słodkich ziemniaków.

Produkt: Mus czekoladowy lub deser z bitą śmietaną

Zamień na: Ugotowane na parze jabłko, lub owoce jagodowe z miodem.

Produkt: Baton czekoladowy

Zamień na: Baton z owocami, orzechami i nasionami.

Produkt: Czekoladowy koktajl mleczny

Zamień na: Koktajl z mleka ryżowego lub migdałowego z kakao, jogurtem naturalnym i łyżeczką syropu np. z agawy.

Produkt: Napój gazowany kolorowy np. cola

Zamień na: naturalne piwo imbirowe, musujący napój z czarnego bzu, sos truskawkowy, ekologiczny sok z marchwi lub woda mineralna niegazowana.

Takie zamienniki warto jeść, tak samo dobrze smakują, ale są zdrowsze. Jednak trzeba się do nich przyzwyczaić. Ale czego się nie robi dla zdrowia!

Zapisz